Öka sträckan sista veckan , nä-ää-tack!

Får ursäkta att jag inte skrev igår. Var helt under isen och lite därtill igår. Jag är väldigt envis men tålamodet är något jag måste jobba på, för det glömde jag hemma i Sverige tror jag. gårdagen ville jag helst glömma. Den började med ett hjärtligt farväl av våra vänner med slottet, för att sen bli en dag i regn och kullar, jättekullar och kilometerlånga uppförsbackar i 15%. Min käre far har utan att säga något cyklat med ett kasst, så han har inte kunnat stå upp och cykla plus att han har fått gå upp dessa långa backar. Jag hade en del problem de första dagarna men nu känner jag mig väldigt kry och stark. Vill täcka gabi för en fantastisk cykelsalva för de intima regionerna. Vi var hundra på att vi skulle få problem där, men nötknäckaren har nog sommaröov! Psykiskt sett så var det oerhört frustrerande igår när jag ville så mycket längre Men Gastone klagar inget utan gör så gott han kan och lite därtill. Jag vill ner så snabbt som möjligt, men vi jobbar som ett lag och vi måste hjälpa varandra. Ett bra sätt är att en åker precis bakom den andre, för då får bara den första jobba mot vinden. Igår hade vi mycket berg och jag kan säga så mycket att vikten tar ut sin rätt, för jag har ingen chans , Gastone kom upp i hastigheten, håll i er kära, 65,1 km/h, och jag 64,8, så där leder han för en gångs skull. Vi övernatta på ett ruckel utöver det vanliga i Munchberg för samma pris som slottet dan innan. Sova gick alldeles utmärkt som vanligt trots darrande sängar. Dagen idag började i katastrof!! Punktering på Gastones bakdäck gjorde att vi tappade 2,5 timmes cykling. Det hadeblivit.nån timme till om inte en bybo hjälpt oss. Han körde oss till en cykelreperatör eftersom vi fått fel storlek på extraslangarna. Efter det gick dan framåt, framåt och allting blev bara bättre ju längre tiden gick. Äntligen har vi köpt ordentliga kartor för dom cykelkartorna vi haft tidigare är mer för sightseen och då har dom med dom mördarbackarna för att få se härliga utsikter. Kan säga att vi har åkt igenom mer än halva Tyskland och sett allt från himmel till helvetet. Och då har vi bara kommit halvvägs. Realistiskt mål är kanske 16 dagar med tanke på vad som väntar oss. Ska försöka lägga upp bilder. Idag rullade det nya däcket 8,5 mil men imorgon hoppas vi på mer, även om vi nu verkar få cykla om regionen. . Gastone hälsar från nattmössan i Ausberg att han inte är van att lägga sig kl 21.30, men att det känns förbrukat bra!

Kommentarer
Postat av: mami & belli

Keep going boys ni är tappra!! Håll tummarna för Bella imorgon, hon tävlade i fredags men var dock inte riktigt nöjd, Mami tror det blir bättre tur på 400m.Jonte har fullt upp med fotboll, bad, träffar kompisar och tittar på friidrott ute på Heden. Vi hoppas vädret är med er med sol, medvind och att ni slipper regnet som vi har just nu. Skönt att höra att ni ställer upp för varandra och stöttar när det är som jobbigast. Vi älskar er puss o kram

2011-07-02 @ 22:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0