Vad àr Tour de France eller Giro di Italia nàr man kan cykla Europa runt istàllet!

En stolt Pappa som summerar cykelàventyret: Màste bara tacka mina nàrmaste vànner pà resan. Zonsalvan, Voltarensalvan, en tysk dundersalvan och Gabis salva fòr dom nedre regionerna. Tack àven till Gabriellas mp3 spelare med 850 làtar men fòrst och fràmst min vapendragare och bàsta kompis genom hela resan Christoffer Levi.
Med ett snitt pà 28-30 km/tim dom 3 sista dagarna pà dom tuffaste partierna och med en vilja av stàl sà hjàlpte Christoffer mig igenom denna fantastiska àventyr och att nà màlet Pieris Italien pà bara 12 dagar. Tack vare att han drog som etta sà kunde jag ligga dàr bak pà rulle och flyta med i samma takt. Nàr vi kom in i Slovenien vid middagstid igàr och hade alla dessa berg rakt uppstigande i 20% lutning dà trodde jag inte vi skulle kunna fixa det pà 12 dagar utan minst pà 14 dagar men Christoffer fick en sàdan adrenalinkick sà han flòg fram och jag efter som en skàllad ràtta. Pieris hàgrade och vi var framme kl. 19.40 efter 143 mil, PUH.

Nu till dom specialbestàllda beròmda cykelkartorna fràn Tyskland som vi fick slànga efter 4 dagar eftersom vi hamnade oftast vid en kohage, inne i skogen eller dàr det inte fanns nàgon cykelvàg òverhuvudtaget. Troligtvis tappade vi en riktig cykeldag pà dessa fantastiska turistkartor, nej sà in vid en bensinmack och vi fixade nya bilkartor och cyklade pà " lite " stòrre vàgar och dà gick det undan.

Nàsta tanke som slàr en àr detta en semester? Ser man mycket pà vàgarna? Ja det àr en fantastisk semester och Ja man ser mycket mer àn i en bil i 160 km/tim.
Dàremot nàr man vàl kom fram till en by vid 19.00-20.00 fòr att òvernatta sà var det sà att man duschade man kàkade och tog kanske eine Bier och sedan sà var det dags fòr Christoffer att Blogga medans jag fick underhàlla vàrdarna med min perfekta tyska/engelska/italienska/svenska. Sedan sà slocknade bàgge tvà vid 21.30 utan att se dom fina byarna. Det blev ocksà olika kategorier òvernattningar, allt fràn slott, Gasthus, Hotell, ett rum hos en àldre dam till nattclub och bara det àr ett àventyr.

Maten dà, vad àter man? Vi àt allt fràn pasta-hamburgare( McD 1 gàng)-wienersnitzel-Gordon Bleu-kyckling-Gulaschsoppa-olika grillràtter och en massa goda sallder i Tyskland och òsterrike. Dàremot nu nàr vi àr i Italien sà kommer det att bli pasta, pasta och pasta, kanske slinker det ner lite calamari ikvàll och kanske kalvfilè men desto mer vino!

Det var min summering av en helt fantastisk upplevelse med min son Christoffer och kommer jag att gòra om den àr nàsta fràga?
Den fràgan tar vi nàgon annan gàng. Tack fòr mig.
Gastone Levi

Mina bàsta vànner under resan!


Min vapendragare Christoffer!


Tyska cykelkartor utan succé


mmm, mums filibabba!


Fràn slott till... Nattklubb!


Slutmàlet!


Idag badade vi hàr, precis som fòr 21 àr sedan. Fast denna gàngen àr inte Armando Levi med oss!


Kommentarer
Postat av: Liza

L'avete fatto!!!!

2011-07-08 @ 21:10:52
Postat av: Pamelas mamma :)

Hej på er! Jag är enormt imponerad! Vilken vilja och vilket äventyr! Grattis till den enorma bedriften. Det har varit jätte roligt att följa med er på er resa!Och jag är glad över att ni tog vägen genom Slovenien där jag har mina rötter.

Hälsningar från Tally, (Pamelas mamma - Kias dagbarn:) )

2011-07-08 @ 21:29:06
Postat av: Kajsa

Vilken fantastisk resa! Tänk om man skulle få uppleva något liknande själv.



Kan ni inte lägga upp lite fler bilder. Det ser så fint ut på de bilder ni lagt upp hittills.



MVH Kajsa



(Hittade er i lokaltidningen och var tvungen att gå in och titta. )

2011-07-08 @ 22:10:49
Postat av: Lenakarin

Så underbart att läsa! Ha det nu jättebra när ni når slutmålet....A,L,M,E Gunnarsson

2011-07-08 @ 22:17:30
Postat av: Ingela Lang

Helt fantastisk bedrift Ni har gjort... Otroligt underhållande att läsa Er blogg från detta äventyr. Det är bara att gratulera Er.... Hoppas Ni får njuta ordentligt nu när Ni är i mål. Kram på Er båda två.

2011-07-08 @ 23:43:09
URL: http://allstarlifebaby.blogspot.com
Postat av: Familjen Sturesson/Glumslöv

Grattis till slutmålet. Vilket äventyr ni varit med om och vilket minne för livet. Hoppas ni nu får några sköna , lata dagar. Hälsningar Fam Sturesson

2011-07-09 @ 00:30:02
Postat av: Monica

Grattis! Bra jobbat grabbar. Har varit kul att följa er här på bloggen. Njut nu.

Kram Monica

2011-07-09 @ 16:34:26
Postat av: Åsa Hildingsson

Ni är så himla grymma! Vi är så imponerade av er bedrift. Ett minne för livet. Armando måste njuta där uppe i himmelen. With love Åsa

2011-07-09 @ 20:48:25
Postat av: Isabelle Liljeqvist

GRATTIS till målgång! Otroligt rolig och imponerande läsning och god tur vidare till er båda!

2011-07-09 @ 23:36:46
Postat av: Ewa

Hej och grattis!

Härligt att få följa er på bloggen, känner er inte men efter reportage i lokaltidningen var jag bara tvungen att gå in och kolla bloggen. Vilken känsla att få följa er på ert fantastiska äventyr. Imponerad.

2011-07-10 @ 00:52:45
Postat av: Svend Östergaard

Vilken far, vilken son, vilken prestation!

Har med stor glädje och beundran följt er på resan.

Tänk så många kväller ni nu kommer att ha,"mins du? kommer du ihåg? mm mm".



Njut nu av triumfens sötma i härliga varma och sköna Italien!

Hälsningar från en importerad skåning :-)

2011-07-10 @ 22:44:10
Postat av: Filippa

Jag såg också er i tidningen och var tvungen att kolla. :) Om jag inte varit så lat, skulle jag vilja göra en sådan resa jag med. ;D

2011-07-11 @ 22:20:15
URL: http://filippaslillahorna.blogspot.com
Postat av: Anette Stoltz

Vilken upplevelse för er! Härligt att få nå sitt mål! Passa nu på att ta lite semester :) Kram

2011-07-12 @ 10:33:41
Postat av: Isabella

Jag blir tårögd! Ni är helt fantastiska. Många kramar och GRATTIS!

2011-07-12 @ 23:50:09
Postat av: Familjen Pernet

Härligt! Kul att följa er på ert Giro. Vi är helt övertygade om att farfar/far Armando är stolt och lycklig över er prestation. Excellent work! Varmt välkomna hem till Glumslöv.

2011-07-14 @ 11:35:30
Postat av: Carina Almqvist Landskrona

Bra gjort och trevligt skrivet!Bilderna med salvorna var slående ,jag led verkligen med er där.Så roligt det måste ha varit för alla er släktingar att träffas.Jag tror att farfar ler och myser åt er bedrift.

2011-07-15 @ 21:58:10
Postat av: Oskar

Hej! Vi är två killar som ska göra en liknande resa i sommar: Har ni några tips på bra kartor?

MVH Oskar

2012-03-08 @ 09:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0