Fjärilar är för söta för att vara i magen!

jaha, vad skriver man nu? Nerverna får ta över skrivandet. Känslorna såhär dan innan är blandade. Nu finns det ingen återvändo.

Kan inte säga att jag har tränat tillräckligt, för då ljuger jag så att näsan åker igenom dataskärmen! Min cykel har iofs varit sönder 2 gånger på en månad och jag har inte kunnat cykla de senaste veckorna, men ursäkten känns inte giltlig på långa vägar. Har suttit på en spinningcykel ibland på gymmet, men tyvärr så har jag sjukt nog prioriterat styrketräning före cykelträningen. Får helt enkelt leva på min extrema envishet. Är envis men har inget tålamod. Det dåliga tålamodet får inte följa med på resan. Han får inte för husse! Jag har idag klappat min cykel extra mycket och varsamt, och hoppas att min lilla Franchesca kommer att hålla hela vägen. Franchesca och min relation är inte helt hundra, men jag ska ta henne hem, till Italien och till Amaronevinet! Hennes bakväxel har varit sönder två gånger och jag var fly förbannad andra gången den gick sönder. Hoppas att jag slipper den vreden på resan. Franchesca komemr från det latinska ordet Franciscus och betyder fri. Fri ska hon inte bli förrän om 3 veckor, men då har jag nog redan tröttnat på henne för längesen.
Pappa har varit flitigare än mig när det gäller att träna. Han har cyklat till malmö och tillbaka en dag och ängelholm tillbaka en dag. Det man gör på träning gör man på match brukar det heta, men detta är ingen korpenmatch. Här måste vi förbi klippan i mittförsvaret också!
Packningen är klar. Packlistan innehöll följande:
  • Kalsonger 14pst
  • Strumpor 14par
  • Långbyxor 1par
  • Shorts 1 par
  • Cykelbyxor 2par
  • T-shirts cykling 5st
  • T-shirts fritid 4st
  • Linne cykel 1st
  • Linne fritid 2st
  • Vidjacka och vindbyxa
  • Tjocktröja 1st
  • Hygienartiklar, däribland en väldans massa vaselin
  • Fritidsskor 1par
  • Sandaler 1par
  • Kamera
  • Mobil
  • Reflexväst
  • Reseadapter
  • Pass
  • Verktyg+pump
  • Energibars 14st
  • Kartor
  • Växla massa pengar
  • Gott humör
  • Gattusos vilja
  • Massa brunkräm som döljder "bonnabrännan"
Det råder cykelhysteri i familjen. Mamma och syster på vår tandemcykel.
Hade gärna cyklat på tandemcykeln uppför alperna, sittandes där bak, låtsastrampandes.
Är trots allt pappa som har tränat mest och vill gå ner i vikt.
Nu ska jag mecka med musik inför resan. Vet inte vad jag ska kalla genren jag tänkte lyssna mycket på jag har valt att kalla det frihetslåtar. Mycket U2-stuk.
Ses imorgon vid startlinjen.
Nervoso nervoso

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Lycka till och ha en fantastik resa. Det ni ska göra är så jäkla coolt. Ni är grymma

2011-06-26 @ 13:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0