Cykla norrut är ingen hit för psyket!

Oj oj oj . Var ska man börja. Eller snarare , var ska man cykla??  Dag 4 handlar om att yra. För yra har vi gjort i massor. En sak är säker . Aldrig mer en storstad pa cykel. Det är andra gangen vi är vilse i en storstad. Idag var det Halles, eller om det ska uttalas korrekt, Salles, tur grundlura oss totalt.

Vi började idag cyklingen enligt rutin 08.30 med stralande solsken som alla dom andra dagarna. Vem som vinner bonnabrännsmatcher är redan avgjord för Gastone cyklar i 30 gradig värme i t-shirt medans jag cyklar utan tröja. Vad gör man inte för beach 12!
Dagen började med enkla bra vägar och man hopades att det skulle bli en felfri dag. Sen kom kallduschen. Vi hittade förmodligen Tysklands största hala, och da menar jag att man akte ner en jättelang backe, för att sen hitta mount everests systerdotter staendes mitt framför oss. Den var sa pass lang att vi fick ga upp den langa vägen. Nu räds man alperna ännu mer. Väl inne i Halle var vi som yra höns! Gastones tappra försök med tyskan gjorde ingen nytta da vi fick felbeskrivningar gang pa gang. Det här med spraket har varit lättare. Ett exempel pa detta var igar morse när Gastone trodde att husmor fragade om vi var klara, sa svarade han ja. Da kommer hon in med mer bröd istället, vilket iofs var bra för da kunde vi ha mat till resan. Känns skönt att man kan äta precis vad man vill och hur mycket man vill, för om man bränner 6000 kalorier sa behöver man verkligen inte vara orolig. Vätska intas hela tiden. Gastone är bättre pa att dricka vatten, medan jag känner mer hunger efter mat. Maste säga att jag är imponerad av min pappa. Han säger inte lika mycket om sina skavanker som jag gör. Jag borde kanske kollat om han har bitit sönder sin tunga.
Idag har vi cyklat 11 mil, varav 2 mil är omvägar. Vi cyklade 1 mil pa en väg som bara upphörde mitt i allt. Sa vi var tvunga att ta oss tillbaka den milen. Den milen kndes som om jag hade en valross pa pakethallaren! HAr varit den mest psykiskt pafrestande dagen och det är lite synd att vi inte kommit längre. Men vi far lite längre sömn idag förhoppningsvis och sa tar vi nya friska tag imorgon. Nu är vi framme i Weißenfelds. Nu ska vi  hitta ett hotell, stretcha, planera morgondagen och nanna i fosterställning!

PS! I tävlingsturneringen som pagar denna resan mellan oss tva, copa stronzo, leder jag, Christoffer med 3-0. Det kan vara allt ifran hur langt det är till en viss stad, till vem som kissar längst. Mer än sa behöver jag inte säga, bara att jag leder. Vilket ger mig extra energi !
Gastone firar fortfarande midsommar


"Yes, jag slipper cykla"


Vi har fuskat, vi tog baten 50 meter!


Senaste modet!


Tyska Autobahn för cyklister!


Oj vad han mar nu med pasta i magen!


myser som bara den!

Aushfart


Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul att läsa om Era bravader =) Hoppas det blir enklare för er att hitta de rätta vägarna i fortsättningen. Jag vet hur frustrerande det är att köra fel men då kör jag iaf bil ;-)

LYCKA TILL !

Hoppas Ni fortsätter skriva för det är "skitkul" att läsa....

2011-06-29 @ 20:18:39
URL: http://allstarlifebaby.blogspot.com
Postat av: Ingela Lang

Kul att läsa om Era bravader =) Hoppas det blir enklare för er att hitta de rätta vägarna i fortsättningen. Jag vet hur frustrerande det är att köra fel men då kör jag iaf bil ;-)

LYCKA TILL !

Hoppas Ni fortsätter skriva för det är "skitkul" att läsa....

2011-06-29 @ 20:19:31
URL: http://allstarlifebaby.blogspot.com
Postat av: Anders Olofsson

Verkar vara ett underbart äventyr! Lycka till över alperna!

2011-06-29 @ 21:23:24
Postat av: levi

Idag har det varit varmt i Helsingborg och mormor och jag har varit runt värmen och då mådde mormor inte så bra, men vi hade en bra dag med lite shopping och god mat vid strandkanten. Mormor har varit hemma hos fam Levi i 4 dagar och hon hälsar att hon har haft underbara dagar och hon bara älskar sitta ute på altanen. Hon önskar er lycka på färden och tycker det är roligt att följa er resa och nu får vi uppdatera allt via telefon då hon inte har data/internet. Många kramar från mormor Inga-lill och vi övriga som är hemma håller tummarna att allt ska gå bra. <3

2011-06-29 @ 21:28:21
URL: http://gabriellalevis.blogg.se/
Postat av: levi

Hej kära pojkar här sitter mormor på altanen och myser och har det bra. Men idag har det varit för varmt så vi har varit och shoppat. Sen har Bella, Kia och Jonathan varit och badat och då har mormor sovit gott ute på soffan. Mormor önskar er all lycka på resan och att ni är på gott mod och god mat, god säng för natten vilket behövs. Ha det bra och lycka till på färden. Mormor Inga-lill

2011-06-29 @ 21:35:25
URL: http://gabriellalevis.blogg.se/
Postat av: Natti

Kämpa på!! Ni är helt grymma. Det är så kul att läsa hur det går för er. Tar ni mycket bilder under resan?



Många kramar

Natti

2011-06-30 @ 02:59:03
Postat av: elin

så skönt att de går bra för er trots omständigheterna! måste säga att du klär bra i din dräkt?! den som gäller sen på stranden här hemma? Haha pusss!

2011-06-30 @ 14:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0